heleDU

skaper gode relasjoner mennesker i mellom

  • Hjem
  • Tjenester
    • Relasjons- og Presteasjonsledelse
    • Teamutvikling – Lagutvikling – Verktøy
    • Sertifisert Wim Hof Metode – Instruktør
    • Fagdager
    • heleDU-AKADEMIET
    • relasjonsakademietMIDT
  • Arrangement
  • Referanser
  • Om oss
  • Kontakt

Relasjons- og Prestasjonsledelse

 

Hvorfor RELASJONSLEDELSE?

Relasjonsledere skaper motivasjonskraft og entusiasme og tilrettelegger for samhandling. Relasjonsledelse bygger på et humanistisk menneskesyn med en grunnleggende respekt for hverandre gjennom ærlig, likeverdig og balansert dialog. Grunnidéen er å bygge en god organisasjon/bedrift gjennom sterke og gode relasjoner.

I relasjonsledelse er grunntanken at hver enkelt relasjon er unik og ikke kan standardiseres eller gjøres generell. Denne lederteorien bygger på et velutviklet demokratisk sinnelag og forutsetter at både leder og medarbeider arbeider med likeverdighet og dialog som verdigrunnlag.

Ordet «sjef» assosieres ofte til en makt- og styringsorientert ledestil. Relasjonsledelse setter derimot medarbeideren/enkeltmennesket i sentrum. Ledelse beskrives her som en relasjon og ikke posisjon. Relasjonsledelse er å ha en likeverdig og positiv relasjon med den ansatte, hvor målet er å oppnå naturlig autoritet. Relasjonsledelse blir da å oppnå resultater sammen med andre. I tillegg til målsetningen om et godt arbeidsmiljø og en helsefremmende jobbhverdag gir relasjonsledelse også bedre resultater og lønnsomhet.

Ved å praktisere relasjonsledelse vil du bedre kunne se og hente ut medarbeidernes fulle potensial. Du dyktiggjør og ansvarliggjør de ansatte samt frigjør kreativitet og endringsvilje.

 

Hvorfor PRESTASJONSLEDELSE?

Prestasjonsledelse vil:

  • gi deg bedre navigatøregenskaper til å hente ut potensialet i deg selv og andre.
  • bevege mennesker videre og kvalifisere dem til mestring og måloppnåelse.
  • gi økt selvinnsikt og sterkere selvledelse.

Prestasjonsledelse handler om relasjonell påvirkning som styrker deg selv/andre, henter ut potensialet i deg selv og andre, og som gjør deg/andre psykisk sterkere og mer kompetent.

Coaching er kjernen i Prestasjonsledelse, men lederteorier som vektlegger utvikling av medarbeidere (Manz og Sims 1995 og 2001) og ulike kognitive og sosialkognitive læringsteorier (Bandura 1997) innen pedagogikken korresponderer også med prestasjonsledelse.

Walk-the-talk!

 

COACHING – NLP

Hvorfor NLP?

NLP gir grunnleggende kompetanse i mennesket, med kommunikasjon og hvordan kroppen og hjernen fungerer, hvordan vi skaper vår virkelighet, vaner og mønster. Vi bruker metoder og teknikker som vil hjelpe deg å forstå og forvalte egne ressurser. Du vil få hjelp til å rydde opp i mindre enn hensiktsmessige mønster, tankesett og vaner, samt integrere nye mønster og tankesett, som støtter deg og lar deg bli en livsglad, sterk, klartenkt og fokusert versjon av deg selv. Vi hjelper deg å gjøre de positive valgene du trenger, uavhengig av livsområde. Selve grunnprinsippene i NLP er modellering. Modellering er læren om hvordan mennesker skaper resultater og deretter adopterer deres adferd og tankesett, for å på den måten å hente frem det beste i mennesker.

Hva er NLP? Les mer >>

Hvordan?

Vi skreddersyr bevisstgjørings- og læringsprogram for deg og din bedrift. Her vil du i tillegg til teoretisk innføring i sentrale relasjonelle kunnskaper og ferdigheter, også få praktisk trening og individuell oppfølging. Vi utfordrer deg til å prøve ut de nye ferdighetene gjennom konkret handling i egen organisasjon, og gir deg individuell veiledning gjennom hele lære- og utviklingsprosessen.

Din evne til aktiv lytting, dine dialogferdigheter og andre viktige relasjonelle ferdigheter utvikles best gjennom praktisk øvelse og veiledning. Kartlegging av relasjonelle ferdigheter gir et godt utgangspunkt for hva du trenger å trene mest på.

Vi utvikler Relasjonskompetanse gjennom:

  • Organisasjons- og lederutviklingsprogrammer
  • Foredrag
  • Seminarer og workshops
  • Coaching / Prestasjonshjelp og

RelasjonsakademietMIDT

  1. Bli Relasjonsleder
  2. Bli Prestasjonsleder
  3. Bli Leder- og Mentaltrener
  4. RelasjonsVerktøy

Les mer her>>

 

Relasjonsdagen  Les mer her>>

Ledernettverk

Arrangement og påmelding: https://heledu.no/arrangement/

 

Daniel Goleman m.fl beskriver verdien av emosjonell kompetanse i ledelse.

Vil du vite hvordan du kan aktivere din Relasjonskompetanse og bli en Relasjonsleder?

Trenger du en sparringspartner eller Coach?


Ta kontakt

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.

heledu_logo_white

Kontakt

HELENE ARNØ
Tlf: 97 13 12 00
E-post: [email protected]

  • Facebook
Følg oss på facebook

Bygget på WordPress av Smart Media AS · Designet av Tandem Reklame