heleDU

skaper gode relasjoner mennesker i mellom

  • Home
  • Services
    • Relationship and Performance Management
    • Team development – Team development – Tools
    • Certified Wim Hof Method – Instructor
    • Professional days
    • heleDU ACADEMY
    • relasjonsakademietMIDT
  • Events
  • About us

Relationship and Performance Management

Relationship management is about leading with the head AND the heart, where the cornerstones are human interest, trust and emotional maturity. Performance management is about bringing out the potential in yourself AND others, strengthening your own and others' competence as well as strengthening yourself AND others mentally.

 

Hvorfor RELASJONSLEDELSE?

Relasjonsledere skaper motivasjonskraft og entusiasme og tilrettelegger for samhandling. Relasjonsledelse bygger på et humanistisk menneskesyn med en grunnleggende respekt for hverandre gjennom ærlig, likeverdig og balansert dialog. Grunnidéen er å bygge en god organisasjon/bedrift gjennom sterke og gode relasjoner.

I relasjonsledelse er grunntanken at hver enkelt relasjon er unik og ikke kan standardiseres eller gjøres generell. Denne lederteorien bygger på et velutviklet demokratisk sinnelag og forutsetter at både leder og medarbeider arbeider med likeverdighet og dialog som verdigrunnlag.

Ordet «sjef» assosieres ofte til en makt- og styringsorientert ledestil. Relasjonsledelse setter derimot medarbeideren/enkeltmennesket i sentrum. Ledelse beskrives her som en relasjon og ikke posisjon. Relasjonsledelse er å ha en likeverdig og positiv relasjon med den ansatte, hvor målet er å oppnå naturlig autoritet. Relasjonsledelse blir da å oppnå resultater sammen med andre. I tillegg til målsetningen om et godt arbeidsmiljø og en helsefremmende jobbhverdag gir relasjonsledelse også bedre resultater og lønnsomhet.

Ved å praktisere relasjonsledelse vil du bedre kunne se og hente ut medarbeidernes fulle potensial. Du dyktiggjør og ansvarliggjør de ansatte samt frigjør kreativitet og endringsvilje.

 

Hvorfor PRESTASJONSLEDELSE?

Prestasjonsledelse vil:

  • gi deg bedre navigatøregenskaper til å hente ut potensialet i deg selv og andre.
  • bevege mennesker videre og kvalifisere dem til mestring og måloppnåelse.
  • gi økt selvinnsikt og sterkere selvledelse.

Prestasjonsledelse handler om relasjonell påvirkning som styrker deg selv/andre, henter ut potensialet i deg selv og andre, og som gjør deg/andre psykisk sterkere og mer kompetent.

Coaching er kjernen i Prestasjonsledelse, men lederteorier som vektlegger utvikling av medarbeidere (Manz og Sims 1995 og 2001) og ulike kognitive og sosialkognitive læringsteorier (Bandura 1997) innen pedagogikken korresponderer også med prestasjonsledelse.

Walk-the-talk!

 

COACHING – NLP

Hvorfor NLP?

NLP gir grunnleggende kompetanse i mennesket, med kommunikasjon og hvordan kroppen og hjernen fungerer, hvordan vi skaper vår virkelighet, vaner og mønster. Vi bruker metoder og teknikker som vil hjelpe deg å forstå og forvalte egne ressurser. Du vil få hjelp til å rydde opp i mindre enn hensiktsmessige mønster, tankesett og vaner, samt integrere nye mønster og tankesett, som støtter deg og lar deg bli en livsglad, sterk, klartenkt og fokusert versjon av deg selv. Vi hjelper deg å gjøre de positive valgene du trenger, uavhengig av livsområde. Selve grunnprinsippene i NLP er modellering. Modellering er læren om hvordan mennesker skaper resultater og deretter adopterer deres adferd og tankesett, for å på den måten å hente frem det beste i mennesker.

Hva er NLP? Les mer >>

Hvordan?

Vi skreddersyr bevisstgjørings- og læringsprogram for deg og din bedrift. Her vil du i tillegg til teoretisk innføring i sentrale relasjonelle kunnskaper og ferdigheter, også få praktisk trening og individuell oppfølging. Vi utfordrer deg til å prøve ut de nye ferdighetene gjennom konkret handling i egen organisasjon, og gir deg individuell veiledning gjennom hele lære- og utviklingsprosessen.

Din evne til aktiv lytting, dine dialogferdigheter og andre viktige relasjonelle ferdigheter utvikles best gjennom praktisk øvelse og veiledning. Kartlegging av relasjonelle ferdigheter gir et godt utgangspunkt for hva du trenger å trene mest på.

Vi utvikler Relasjonskompetanse gjennom:

  • Organisasjons- og lederutviklingsprogrammer
  • Foredrag
  • Seminarer og workshops
  • Coaching / Prestasjonshjelp og

RelasjonsakademietMIDT

  1. Bli Relasjonsleder
  2. Bli Prestasjonsleder
  3. Bli Leder- og Mentaltrener
  4. RelasjonsVerktøy

Les mer her>>

 

Relasjonsdagen Les mer her>>

Ledernettverk

Arrangement og påmelding: https://heledu.no/arrangement/

 

Daniel Goleman m.fl beskriver verdien av emosjonell kompetanse i ledelse.

Vil du vite hvordan du kan aktivere din Relasjonskompetanse og bli en Relasjonsleder?

Trenger du en sparringspartner eller Coach?


Ta kontakt

Privacy Policy

The Privacy Statement is about how this website collects and uses visitor information. The statement contains information that you are entitled to when collecting information from our website, and general information about how we treat personal data. The legal owner of the website is the processing officer for the processing of personal data. It is voluntary for those who visit the web sites to provide personal information regarding services such as receiving newsletters and using the sharing and tip services. The treatment basis is the consent of the individual, unless otherwise specified.

1. Web analytics and cookies (cookies)

As an important part of the effort to create a user-friendly website, we look at the user pattern of those who visit the site. To analyze the information, we use the Google Analytics analysis tool. Google Analytics uses cookies (small text files that the site stores on the user's computer), which registers the users' IP address and provides information about the individual user's online movements. Examples of what the statistics give us answers to are; how many people visit different pages, how long the visit lasts, what websites users come from and what browsers are used. None of the cookies allow us to link information about your use of the site to you as an individual. The information collected by Google Analytics is stored on Google servers in the U.S.. The information received is subject to the Google Privacy Policy. An IP address is defined as a personal information because it can be traced back to a particular hardware and thus to an individual. We use Google Analytics's tracking code to anonymize the IP address before the information is stored and processed by Google. Thus, the stored IP address can not be used to identify the individual user.

2. Search

If the webpage has search function, it stores information about what keywords users use in Google Analytics. The purpose of the storage is to improve our information service. The search usage pattern is stored in aggregate form. Only the keyword is saved and they can not be linked to other information about the users, such as the IP addresses.

3. Share / Tips service

The "Share with others" feature can be used to forward links to the site by email, or to share the content of social networking. Tips for tips are not logged with us, but only used to add the tips to the community. However, we can not guarantee that the online community does not log this information. All such services should therefore be used wisely. If you use the email feature, we only use the provided email addresses to resend the message without any form of storage.

4. Newsletter

The website can send out newsletters by email if you have registered to receive this. In order for us to be able to send e-mail, you must register an e-mail address. Mailchimp is the data processor for the newsletter. The e-mail address is stored in a separate database, not shared with others and deleted when you unsubscribe. The e-mail address will also be deleted if we receive feedback that it is not active.

5. Registration, form

The website may have a form for registration, contact form or other form. These forms are available to the public to perform the tasks they are supposed to do. Registration form is for visitors to sign up or register. Contact form is for visitors to easily send a message to the website's contact person. We ask for the name of the sender and contact information for this. Personal information we receive is not used for purposes other than responding to the inquiry. The form is sent as email via Mailgun as a third party solution. The entire submission will be stored at Mailgun for 24 hours. Between 24 hours and 30 days, only mailheader is stored before the submission is deleted after 30 days. The reason for this storage is to confirm whether emails are sent from the website and forwarded to the correct recipient. Once the email is received by the recipient, it is up to the recipient to determine the data processing needs of the email.

6. Page and service functionality

Cookies are used in the operation and presentation of data from websites. Such cookies may contain language code information for languages ​​selected by the user. There may be cookies with information supporting the load balancing of the system, ensuring all users the best possible experience. For services that require login or search, cookies can be used to ensure that the service presents data to the right recipient.

7. How to manage cookies in your browser

On www.nettvett.no, read how to configure your browser to accept / reject cookies, and get tips for safer use of the internet.

Kontakt

  • Facebook
Følg oss på facebook

Bygget på WordPress av Smart Media AS · Designet av Tandem Reklame